Kompetanse
Denne modulen gir deg en strukturert oversikt over medarbeidernes kompetanse, kursbevis, utdanning og relaterte kvalifikasjoner.
Denne artikkelen beskriver den nye kompetansemodulen som vart lansert i 2025.
Du vil nå finne:
- Forbedret grensesnitt
- Nye filtreringsmuligheter
- Støtte for obligatorisk dokumentasjon
Modulen er todelt:
- Mine kompetanser - egen oversikt der arbeideren selv kan legge til kompetanser og laste opp vedlegg som kursbevis og lignende.
- Kompetanse admin - administrer kompetansene til alle i bedriften.
Modulen kan brukes alene eller sammen med HR-modulen.
Mine kompetanser
Tilgjengelig via app/registreringsdel når modulen er aktivert for alle arbeidere, menyvalg: mine kompetanser.

Du får en tydelig oversikt over alle registrerte kompetanser, inkludert utstedelsesdato, eventuell utløpsdato og varselinnstillinger. Du kan enkelt redigere hver oppføring, samt vise og laste opp relevante vedlegg direkte under «rediger» for den aktuelle kompetansen.
Du kan legge til nye kompetanser selv.
Øverst kan du søke i listen eller velge å kun vise kompetanser som er utløpt.
Kompetanse admin
Se kompetanser
-
Gå til "kompetanser" i menyen.
-
Du får en oversikt over kurs, fagbrev og annen kompetanse for ansatte.

Legg til ny kompetanse
-
Klikk "ny kompetanse".
-
Fyll inn type, tittel, navn på ansatt og datoer.
-
Trykk "lagre".

Kompetanseoversikt.
- Naviger til menyen og velg "kompetanser".
- Du vil se en oversikt over alle registrerte kompetanser for ansatte.

Oppsett av kompetansetyper / kompetansegrupper: Trykk på handlingsknappen oppe til høyre.

Redigering av kompetanse.
-
Klikk på blyant for å redigere.
-
Klikk på søppelbøtte for å slette.
Følg opp utløpte kompetanser
-
Se etter status "utløpt".
-
Oppdater med ny dokumentasjon og datoer ved behov.
💡 Tips
-
Bruk varslingstidspunkt for å få påminnelser før kompetanser utløper.
-
Hold oversikten oppdatert for å sikre at alle har gyldige sertifikater og kurs.